|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Samenvatting april 2024
In april 2024 waren er 20% meer vrachtvluchten dan in maart 2024, maar nog steeds 11% minder dan in dezelfde maand in 2023. De constante factor blijven de maatschappijen Turkish Airlines, CMA CGM en Emirates als grote vrachtvervoerder, maar registreren samen nu een marginale daling 50 in maart 2024 naar 52 vliegbewegingen in april 2024. Daarnaast speelt Zimex als vrachtmaatschappij nog steeds een rol met een kleiner propjet-toestel met 40 vliegbewegingen in april 2024.
Inmiddels is het aantal vliegbewegingen met een Boeing B747-400 gestegen van 14 in maart 2024 naar 18 in april 2024. Ook het gebruik van de lawaaiige Airbus 330 is toegemomen van 16 naar 22 vliegbewegingen. Dit toestel wordt gebruikt door Turkish Airlines, Malaysian Cargo en CMA CGM Air Cargo.
Royal Jordanian is in een volle maand april verantwoordelijk voor 16 vliegbewegingen.
Ryanair is ongeveer gelijk gebleven en Corendon is gestart met 6 vliegbewegingen in april 2024.Tarom is weer terug naar 4 vliegbewegingen per maand. Nieuw is Pegasus met 6 vliegbewegingen per maand
Vliegbewegingen 2020-2023
Vliegbewegingen Boeing 747 2020-2023
Vliegbewegingen MAA 2021-2023 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aantal vliegbewegingen *) |
|
Soort
vliegbeweging *) |
2024 |
Arrivals |
Departures |
Arr + Dep |
Totaal |
|
2024 |
Vracht |
Passagiers |
Onderhoud |
Jan |
110 |
107 |
- |
217 |
|
Jan |
101 |
97 |
19 |
Feb |
100 |
95 |
- |
195 |
|
Feb |
97 |
72 |
26 |
Mrt |
110 |
107 |
- |
217 |
|
Mrt |
110 |
86 |
21 |
Apr |
128 |
129 |
- |
257 |
|
Apr |
132 |
92 |
33 |
Mei |
- |
- |
- |
- |
|
Mei |
- |
- |
- |
Jun |
- |
- |
- |
- |
|
Jun |
- |
- |
- |
Jul |
- |
- |
- |
- |
|
Jul |
- |
- |
- |
Aug |
- |
- |
- |
- |
|
Aug |
- |
- |
- |
Sep |
- |
- |
- |
- |
|
Sep |
- |
- |
- |
Okt |
- |
- |
- |
- |
|
Okt |
- |
- |
- |
Nov |
- |
- |
- |
- |
|
Nov |
- |
- |
- |
Dec |
- |
- |
- |
- |
|
Dec |
- |
- |
- |
Totaal |
448 |
438 |
- |
886 |
|
Totaal |
440 |
347 |
99 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) medium en large toestellen volgens ICAO |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vliegbewegingen per luchtvaartmaatschappij |
Luchtvaartmaatschappij |
Jan |
Feb |
Mrt |
Apr |
Mei |
Jun |
Jul |
Aug |
Sep |
Okt |
Nov |
Dec |
Totaal |
Ryanair |
62 |
48 |
69 |
72 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
251 |
Zimex |
43 |
47 |
41 |
40 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
171 |
Turkish Airlines Cargo |
30 |
24 |
24 |
26 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
104 |
easyJet |
16 |
18 |
22 |
29 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
85 |
Emirates Sky Cargo |
18 |
16 |
18 |
16 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
68 |
Lumiwings |
18 |
14 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
32 |
CMA CGM Air Cargo |
6 |
8 |
8 |
10 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
32 |
Tarom |
4 |
4 |
6 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
18 |
Royal Jordanian |
0 |
0 |
2 |
16 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
18 |
ROM Cargo Airlines |
0 |
0 |
14 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
16 |
Cargolux Airlines |
2 |
4 |
0 |
8 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
14 |
Pegasus |
0 |
0 |
6 |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
12 |
Mavi Gok Aviation |
10 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
Swiss |
2 |
4 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
Mesk Air |
0 |
0 |
0 |
8 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8 |
Air Astana |
0 |
0 |
5 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Corendon |
0 |
4 |
0 |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
Carpatair |
0 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
Malaysian Cargo |
0 |
0 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
ASL Airlines |
2 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
One Air |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
WizzAir |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
BBN Airlines |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
Fleet Air International |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
EuroWings |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
SmartWings |
0 |
0 |
2 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
West Atlantic Cargo |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
FlyArystan |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
Totaal |
215 |
195 |
217 |
257 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
892 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vliegbewegingen per vliegtuigtype (categorie "Large") |
Vliegtuigtype |
Jan |
Feb |
Mrt |
Apr |
Mei |
Jun |
Jul |
Aug |
Sep |
Okt |
Nov |
Dec |
Totaal |
B737 (alle types) |
94 |
52 |
70 |
82 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
298 |
AT72/AT73 |
43 |
47 |
43 |
40 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
173 |
B77L |
38 |
34 |
34 |
34 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
140 |
A332 |
16 |
14 |
16 |
22 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
68 |
A320 |
14 |
14 |
21 |
23 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
72 |
B744 |
4 |
4 |
14 |
18 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
40 |
A319 |
3 |
3 |
5 |
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
17 |
A318 |
2 |
4 |
6 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
16 |
A320 (NEOS) |
3 |
3 |
1 |
8 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
15 |
A220 |
2 |
4 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
A321 |
0 |
3 |
2 |
16 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
21 |
Embraer E190 |
0 |
0 |
5 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Totaal |
219 |
182 |
217 |
257 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
875 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bronnen: NOS teletekst | Opensky network | ADS-B receiver Airsquitter
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|